Thursday, March 31, 2011

Novel Terbaru

Sekarang ini aku tengah baca novel terbaru.
Tiap tiap hari aku baca novel ni.
Baru beli Jumaat lepas.

Asalnya novel ni datang dari Jepun.

Novel ni laris macam goreng pisang panas.
Dah diterjemah ke beberapa bahasa.

Sekarang, bila dah ada novel ni, kena lah baca kan..
Baca sampai faham, dan praktis.
Itulah uniknya novel ni.

Ada yang beli novel ni, tapi tak baca langsung!
Ada yang baca, tapi tak khatam.
Rugilah kan...dah invest duit banyak banyak...tapi buat alat kadar.

Setakat ni, aku dah habis baca hampir separuh novel ni.
Kena habiskan, fahamkan..dan cari pula adik beradik novel ni kat Kinokuniya..
Sebabnya, kalau setakat baca novel ni, rasa tak puas..kesinambungan ceritanya, ada dalam novel lain yang lebih terperinci...kalau takde kat Kinokuniya, jawabnya kena beli kat amazon atau e-bay lah jawabnya..

-
-
-
-
-
-
-
-
'novel' Manual 60D
gambar ehsan google, sebab laptop tua aku tak boleh baca SDHC card(not SDHC compliant), hanya boleh baca old format SD card aje..huhuhu..pagi ni aku tak bawak pulak interface cable, tertinggal dalam kotak...kalau tak bleh transfer gambar direct...

So,untuk muat turun gambar lepas ni, aku kena pilih samada;
-try guna free firmware update microsoft yg kononnya bleh upgrade internal sd card reader ni to be sdhc compliant (aku dah try so far, failed!)
-guna interface usb cable
-kena beli separate new sdhc compliant card reader
-beli macbook baru!!!  yehaaaaaa! ....baru plan nak beli iPad hujung minggu ni..~huhuhu..

65 comments:

  1. novel2 yang berbentuk camtu memang mahal harganya.. cuba cari manual untuk 60D kat kedai canon.. bawah 100 ringgit.. rasanye lagi senang nak faham..

    ReplyDelete
  2. lupa nak tambah, saya pun belum khatam baca novel saya lagi.. masih terkial2 nak guna shutter speed, aperture segala.. tapi kalau ISO tu saya dah tahu..

    ReplyDelete
  3. adehhhhh!~ iols ingat novel yang betul2 novel
    rupanya 'novel' manual!

    baru nak tajuk novel apa!
    hahahaha

    ReplyDelete
  4. Untuk sementara waktu, tiada gambar terbaru di blog kakcik sebab kamera cenonit Along bawa pergi ke Tanah suci....

    Bilalah nak sambar satu 'novel' macam kat atas tu! :(

    ReplyDelete
  5. baca 2-3 kali sbb nak carik novel apa sebenonya..rupanya bukan novel bebetul..itu kamera dslr yg popular tu ker? teringin betul..tp my hubby suh pikir 80 kali kalau nk beli sbb dia kt kamera perkembangn cepat nnt jap je dah tuko pesen..pehtu dia kt i mahu ke bawak kamera beso kulu kilir..i pikir² dululah..tp mmg nak sesangat..

    ReplyDelete
  6. wow bila nak update gambar pakai kamera yang baru.tak sabar nak tengok.terkejut gak nampak tajuk novel, tak kan ye doc nak layan novel plak.

    ReplyDelete
  7. duk dendiam kt lembah ni sebab takde novel yang sedemikian. :P

    ReplyDelete
  8. nape mak i tak srh i jd doktor?
    bole beli macam2.

    ReplyDelete
  9. meh ah...cuba 1st job..

    ambik gambor2 blogger peminat awak kat sini.. hehehe

    ReplyDelete
  10. baru ingat nak pinjam novel tu.. tp bila dh tahu tajuk, tak jadilah.. he..he.. tertunggu2 juga hasil kamera baru ni..

    ReplyDelete
  11. Bujal - tunggu pakcik turun Klang..:P

    ReplyDelete
  12. Shaza - I dah habis 80% baca manual tu...sedang godek2 kamera, try shot..dan kena tambah knowledge lagi dgn baca buku2 pasal 60D (yg menerangkan more than the manuals) + pergi kelas photography + outings dgn geng2 dslr.

    ReplyDelete
  13. perlukan model sambilan? hubungi sy di 004-5557-669

    ReplyDelete
  14. assalamualaikum...
    saya mmg tak mampu baca novel tue..jauh sekali memilikinya....

    ReplyDelete
  15. Slalunya org2 yg pocket buncit aja minat novel cam tu.

    ReplyDelete
  16. amboi doc..surat khabor kurang bace ye..tapi novel pasal senapang wajib bace..hehehe..

    kalau saya ade senapang pun saya kene bace gak..kang salah tekan tertembak orang lain lak..camne? hahhahahh

    ReplyDelete
  17. hahahahahaa..ingatkan novel ape..beria kita scroll down..hahaha

    ReplyDelete
  18. Bro, kalau pakai 60D leh get free cd video training untuk 60D. Gi canon web site and get free from there..

    ReplyDelete
  19. mampu beli buku 3 lima jer..sob..sob..sob

    ReplyDelete
  20. buku novel teww kann free ~ comes with der barangg.. ahaha

    ReplyDelete
  21. ipad? huh..my wish birtday gift tuh..apa kata dr hadiahkan untuk saya.gagagagga

    ReplyDelete
  22. bila boleh tengok hasil ni? he he

    ReplyDelete
  23. aku suka baca novel ahadiat akasyah je beb...ekekekek...ko ada??

    aku bersedia menjadi model ko...free je beb...aku rasa aku fotogenik kot..tambahan lagi aku ni sweet sgt...ahaks!!

    ReplyDelete
  24. hamboiii...
    ipad...ade duit boleh la doc...nnt tayang gambo yg cantik2 ek...hehehhe...kamera mahal, mesti lain dr kamera fon cap ayam...hehehehhehe

    ReplyDelete
  25. miloais - jangan harap saya nak baca novel..hahaha...manual nih kena lah baca..

    ReplyDelete
  26. kakcik - inilah masa terbaik utk kakcik sambar kamera baru...beri ajalah kamera tu kat along...:)

    ReplyDelete
  27. RinaAVAIL - my advise, beli aja dslr kalau betul2 minat forografi. Kalau takut tak terkejar dgn latest product, memang sampai ke bila lah kita tak akan beli, betul tak? Samalah mcm henfon, komputer tu semua. Memang akan ada new products. So, sampai bila kita nak tunggu betul2 latest dan tak akan ada yg ter-latest lagi lepas tu?? mesti tak ada kannnn...:P

    ReplyDelete
  28. CikIna - haha..ye makcik..saya tak minta novel pun

    ReplyDelete
  29. kaklong - begitu lah...kita hidup di dunia material ni..semuanya duit..~huhu

    ReplyDelete
  30. kakngah - cari carilah novel yang sesuai dibaca :P

    ReplyDelete
  31. SyidaGorjes - takyah jadi doktor..bukan banyak duit punn....jadi artis..ekekeke

    ReplyDelete
  32. PB -bleh..no hal...ada kena kawan2 yg nak jadik model? :P

    ReplyDelete
  33. Hanis Azla - hasilnya tak lah pro..ekekek..saya budak baru belajar..:)

    ReplyDelete
  34. GC - model bikini posing tepi parit...boleh? ekekekeke

    ReplyDelete
  35. sahrom - saya pun pelan pelan kayuh simpan duit~huhu

    ReplyDelete
  36. Ann Huda - poket saya kempis selalu..:P

    ReplyDelete
  37. lalink7 - baca novel ni sekurang kurangnya, ianya confirm FAKTA, bukan penipuan..:P

    ReplyDelete
  38. Gismo - yezzaaa..tq bro..baru terperasan benda ni..tapi cuma 4000 free copies..hopefully ada lagi

    ReplyDelete
  39. MDT - ada lagi ke buku tu? senang nak tulis hutang dlm tu kan...ekeke

    ReplyDelete
  40. en_me - sebenarnya canon jepun dah charge tu harga manual..20yen ekekeke

    ReplyDelete
  41. CikPah - saya kena buat pilihan ni..nak beli macbook atau iPad~huhuhu...

    ReplyDelete
  42. norh - hasilnya dalam episode akan datang...:P

    ReplyDelete
  43. wahida - aku terjah nanti, ko jangan larik pulak..ekekeke

    ReplyDelete
  44. azian - kena pilih lah Sis...between iPad & macbook...kalau byk duit, dua dua saya beli...ekekeke

    ReplyDelete
  45. Azroy - kit lens 18-135mm aje...baru beli bro last Friday..akan2 datang baru tambah lens :P

    ReplyDelete
  46. samalah, akak pun mula baca novel D3100... alamak payah nak paham, yg ini ingat yg itu lupa lak..

    khatam pelan2 lah kan

    ReplyDelete
  47. jom.. masuk skolah!!
    jeles tgk kakak singa aummm aummm tu masuk kelas..

    ReplyDelete
  48. ibuintan - kena baca & praktis, ulang & ulang..baru kekal dlm ingatan..ehehe

    ReplyDelete
  49. hani - ko tak pernah join kelas ke? ko pakai model apa

    ReplyDelete
  50. DaddyZiyyad,
    Tambah seorang lagi geng Canon.
    Boleh buat kelab gitu.

    Masuk kelas.
    Ada hand on practical.
    Baru mantap...

    ReplyDelete
  51. wah pasni leh la outdoor snap2 pic i hehe.. buat muka x malu..

    ReplyDelete
  52. ingat novel betul2 td..nak tumpang baca..

    ReplyDelete
  53. DrZoul - hehehehe..betul tu, kita bleh buat Kelab Kenon! :P

    ReplyDelete
  54. Amy Syaquena - memang kena selalu keluar menembak lepas ni..practice selalu..baru mahir..

    ReplyDelete
  55. lydia miza - novel ni kalau org tak minat photography baca, memang bosan!! ekekeke

    ReplyDelete
  56. saya kena beli buku photogaraphy for dummies....

    macbook rocks! Yeah!

    ReplyDelete
  57. lepas ni setiap n3
    kenalah ada pic yg cantik2 ye doc


    ^______^

    ReplyDelete
  58. Card reader 5 hinggit jerrr....
    :)

    ReplyDelete
  59. luar je cover tu. dalam gambo pompuan ek?

    kihkihkih!

    ReplyDelete
  60. boleh arrr freelance nanti :) jangan lupa ambil gambar pesakit bertuah!

    ReplyDelete
  61. mak aii....novel ni ker....tak terbaca den ..muehehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...