Wednesday, March 2, 2011

Jom Gi Cameron

Aku takde mood lah hari ni..
Update blog pun dah petang-petang ni..
Pagi tadi jalan -jalan rumah korang aja..




Motif aku tepek gambar-gambar ni?
1- bila aku dah takda mood, aku malas kerja..dan destinasi paling aku & mommyziyyad suka melepak kat malaysia ialah cameron highlands.

2- sebenarnya aku nak menghayati syok sendiri hasil fotografi aku yang tak seberapa tu, guna kamera point & shoot cap ayam aku tu..sebab kamera tu dah kong!! Tak boleh nak snap gambar. Asyik bateri failure aja..kadang2 aja bleh...nak hantar repair, mcm tak berbaloi..dah 5 tahun ++ usia kamera tu..Huwaaaaaaa....huhu :(



MommyZiyyad cakap kat aku, biar kamera tu kaput, kalau tak jangan harap aku beli dslr! 
Miahahaha...
Sebab dia tahu aku selagi boleh pakai sesuatu barang, memang liat nak beli baru.
Nak kena buat part time jual beger oblong lah macam ni, carik duit extra nak beli dslr....



42 comments:

  1. terima kasih kerana datang ke blog saye..kini membuat kunjungan balas..

    *hahaha..terpengaruh ngan mereka mereka..hehehehe

    doc, best g kameren..sejukkkk je..

    ReplyDelete
  2. GB - hahaha...malam kang saya cari info pasal air Lembu Merah tu yer..

    ReplyDelete
  3. sebenarnya CH mmg best...teramat banyak bende yang boleh ditembak pakai kamera. bunga fresh. ada stroberi fresh. sayur banyak. sejuk. bila cakap keluar asap.

    best giler wooo!!!

    ReplyDelete
  4. eh~jom cuti ke cameron? cadangnya nak gi sana hujung taun~~

    ReplyDelete
  5. Zie - tapi best pegi time weekdays..bila hari minggu, ramai bangat umat manusia..jem..panas dah cameron tu....bila Zie kawin nanti, salah satu destinasi honeymoon dlm negara yg kena pergi is CH...bestttttt :P

    ReplyDelete
  6. Bujal - beresssss.....kita plan lah awal2..bleh konvoy!

    ReplyDelete
  7. GB lagi - lepak2 kat cameron bharat sambil minum tea & scones...ohhh..terasa heaven...miahahaha

    ReplyDelete
  8. meh aku bagi loan kat kau
    cik B aku, setakat nak beli dslr biasa tu, lepas lagi
    kendian, ko pulangkan balik kat aku, dengan bunganya sebanyak 25%
    mahuuu????
    hahaha (apsal aku rasa mcm jahat beno bunyik gelak aku nih?)

    ReplyDelete
  9. Hani - ko baru dapat bonus..aku takdak bonus..~huhuhu....

    ReplyDelete
  10. alien - tu lah antara memori2 terindah bersama kamera cap ayam aku tu...~hahaha

    ReplyDelete
  11. ok gak tu..
    guna selagi boleh hehe
    gambar bunga tu mmg cantik..

    ReplyDelete
  12. nnt klu jual berger oblong inform2lah yer.. boleh jgk tolong support dgn buat promotion kat blog.. he..he..

    ReplyDelete
  13. eleeee... ko hari2 pun bonus masyukkkkk...
    kan.. kan.. kan...???

    ReplyDelete
  14. Hmmm .. tetiba rindu stroberi CH. Eh ... rindu CH to be exact, da lama tak gi sana.

    ReplyDelete
  15. ehhh cantik ar pic2 tu..ada bakat...lama tak g cameron la..suka g sana tapi takut nak drive g sana..

    ReplyDelete
  16. dah lama tak pi cameron...
    last pi tahun 2004 - a day before tsunami 2004

    ReplyDelete
  17. dah lama tak pegi CH...
    last pergi drj6..
    skrg umo dah 38thn...huhuhu!!!

    ReplyDelete
  18. chantek strawberi tewww.. ehehe

    ReplyDelete
  19. hasil yang menarik walaupun menggunakan kamera point and shoot..

    ReplyDelete
  20. arrrhhh... mana bunga rose? bukan sana banyak bunga rose? dan bunga kaktus...bila lagi nak gi sana. last saya pergi waktu tingkatan 3... la ni dah anak 3.... :)

    ReplyDelete
  21. ada jugak kamera..
    aku????
    harap n70 tu jek la..

    ReplyDelete
  22. cameron memang best Dr. sesuai untuk release tension or new environment.

    ReplyDelete
  23. eh kejap. semalam man u kalah dengan chelsea kan?

    patut la bad mood. hahahahhaaa!!!!!!

    ReplyDelete
  24. beger oblong lebih sedap dan lebih murah dari beger perosperiti di tekak kakcik. :)

    Gambo2 itu memang cantik.

    ReplyDelete
  25. gi kameren bawak muffler tak? org Malaysia lagi hebat dr org dok oversea.. kami muffler pun takde :(

    ReplyDelete
  26. Doc, kalau dah minat, kenapa nak kira pasal duit.Siapa lagi nak hadiah kan , kalau diri sendiri . Tak kan nak tunggu mommy Ziyad bagi hadiah kot.gambar cantik dan hidup.beli jangan tak beli.go go cayo.

    ReplyDelete
  27. Amboiiii takkan ler sampai nak kene jual berger Oblong utk DSLR...

    Sebab ada kawan saya keja despatch pun dapat beli. Heran makcik...

    ReplyDelete
  28. rindu kat strawberry cameron highlands..

    suka gak gie sana....

    ReplyDelete
  29. syok gi cameron ..
    tapi perjalanan nk naik n turun tu
    sangat mencabar...kita ni gayat sikit

    ala...tok dukun ni merendah diri sgt lah
    setakat camera tu ...10 pun leh beli..kan..kan..

    ReplyDelete
  30. kamera point and shoot pun hasil dah cukup cantik bagi saya yang tak arif, harga tak berat, bodynya tak berat, tak perlu tambah tambah beli acessories.

    ReplyDelete
  31. waaa.a.
    nak ke cameron lak tetibe

    ReplyDelete
  32. assalamualaikum Dr...

    doktor nak jadi jurufoto professional ke????

    ReplyDelete
  33. aku nak jadik bisnes partner berger ko!!

    ReplyDelete
  34. cantik gambar ni... tgk pic ni mcm boleh release tense je..

    ReplyDelete
  35. kita pun suka Cameron H.. tapi lama dah tak pergi

    ReplyDelete
  36. perangai yg sebijik sebijon lah ngan husband mekchu tu.. pakai selagi boleh pakai.. apa ada kes kalo org lain pakai benda baru.. dia menten jugak pakai yg lama..

    ReplyDelete
  37. sama la dengan hb No skang...mood dah kelaut..syik duk mikir lambatnye MEI...lambatnya MEI sbb nak p KUNDASANG, SABAH..ala lebih kurang cam CAMERON gak..Labuan ni apa yang ade huhuhu..

    ReplyDelete
  38. hasil mcm ni, ckp bese2 jek..awesome bro..awesome:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...