Wednesday, February 9, 2011

Dalam Hati Ada Taman

Blog jogging  pagi tadi....

Terbaca pasal pemberian munge kepada insan tersayang di sini:
Nasihat Gadis Bunga, pasal munge...

Yang mana nasihat tu terkeluar as a respons dari sini:
Bujal kata munge tak bleh dimakan, pisang boleh!

Aku akui..aku spesis lelaki yang sukar nak beli bunga.
Lagipun gf aku dulu, tak suka bunga..cuma ada beberapa jenis bunga aja yang dia suka, dan yang paling dia suka ialah tulip. Bunga yang takde kat Malaysia!

Kenapa aku tak suka belikan bunga kpd gf? :

1-rasa macam poyo aja..macam malu aje nak masuk kedai bunga, pilih2 bunga..
2-tak pandai pilih bunga..wakakaka
3-dan as I said above, gf aku tak minat bunga, dan the only bunga yg dia suka, takdak kat sini.

Tapi bila aku practical kat Sydney dulu, semuanya berubah..
Aku pulak yang suka tengok bunga, dan aku bukan mat bunga hokkey!
Sebab bunga2 kat situ semuanya fresh..bukan macam kat Malaya nih...kalau nak fresh kena tgk kat Cameron.

So dengan gigihnya, aku bawak balik sejambak tulip untuk gf aku tu.
Aku ingat lagi, flight aku malam, petang tu aku pergi market, beli sejambak..
sejambak macam ni lah aku pegang dlm flight 8 jam Syd -KUL  ...wakakaka

Bawak masuk dlm eroplane..siot betolllll....stewardess2 dok sengih2 macam kerang busuk aje tgk aku.
Musti mereka berkata "ooo..mamat ni dalam hati ada itu tamannnnnnn"
Siap offer lagi kat aku nak tolong simpankan..

Yang pasti, gf aku begitu teruja, begitu suka dapat present sejambak tulip fresh itewww..
Disamping pelbagai goodies termasuklah patung kanggaroo sebesar budak 6 tahun setengah!
Dan jugak patung koala bear sebesar budak 3 tahun!
Ya, ketika bercinta, kita bisa buat pelbagai benda pelik...:)

Berbaloilah pengorbanan aku tu semua, sebab aku kawen jugak dgn gf aku tu.
Hahaha..

Tengah tunggu masa yang sesuai nak bawak gf aku tu pergi tengok pokok tulip fresh from ladang kat negara Belanda.
Aku tau, kat atas bukit belakang sekolah lama aku ada tanam tulips, tapi khabarnya tak banyak..
Aku pun dah lama tak naik bukit tu.
Kawan aku si HANI tau bukit tu :P

45 comments:

  1. haha. magus..magus....ada taman jugak rupanya dalam hati tu. heheh~

    psstt...kite dan naik bukit larut 2-3 kali, tapi apasal tak penah jumpa tulip pun???

    ReplyDelete
  2. yay~~3rd!!

    gadis bunga jugak yang best kan pakcik??

    ReplyDelete
  3. hati saya takde taman... kalau laki saya balik rumah bawakkan saya teh o ais mamak, saya lebih gembira daripada dia bawak sejambak bunga

    ReplyDelete
  4. GB - ya, anda 1st. Tahniah !!!

    Khabarnya ada penanaman tulip secara kecil kecilan kat atas tu..

    ReplyDelete
  5. Bujal - anda tewas kpd Gadis Bunga! Gadis Bunga mmg best, pastikan kita ke kenduri kawen beliyau (andai dijemput)..:P

    ReplyDelete
  6. mak ai...
    gigih ko hangkut 2 ekor patung saiz 6 7 3 thn..

    ReplyDelete
  7. nasib baik dapat kawin ngan gf tuh.. kalau idak sia sia ajer rasenya.. tapi skang kalau dia minta lagi tulip tuh .. awak sanggup tak pergi lagi ?

    ReplyDelete
  8. mana nak cari bunga tulip ye incik?
    maksud saya benih nya
    saya memang tertarik dengan tulip sejak dlu
    tatau kenapa..
    huhuhu

    ReplyDelete
  9. Cik Pah - saya sanggup. Dan memang nak bawak dia tgk ladang tulip terbesar kat Holland tu

    ReplyDelete
  10. alien - tak sure..tapi kat atas Bukit Larut, ada org dah start tanam..kena iklim sejuk...so cuba tanam kat Bkt Larut..or kat Cameron..

    ReplyDelete
  11. dah tak tanam lagi dah kat bukit kat belakang sekolah kau tu!!
    aku dah telepon tanya hari tu..tak kos efektif..kalau tak.. memmmang aku dah panjat naik bukit tu walau aku muntah belahak sekalipun akibat menaiki jip .

    ReplyDelete
  12. DrSinga - yo kooooo?? Ohhhhh..kena pegi Belanda lah mcm ni...kih kih kih

    ReplyDelete
  13. wah pernah beli bunga juge yea... hehe ~

    ReplyDelete
  14. uih, romantik jugak doc ni..kira dah lama la ek kenal Mommy Ziyyad ni..hehe

    ReplyDelete
  15. saya suka org bg bunga..tapi lepas tu saya taktau nak buat apa ngan bunga tu..paling2 pun buh dalam pasu tunggu sampai dia layu...skang saya suka org bg saya bling2.. hati saya tetap ada taman..tapi kali ni bersinarrrrrr... muehehe..
    tapi kan daddyz, dulu2 my exbf sanggup tu deliver bunga dari UK g US.. bila dapat bunga tuh tersengeh2 den cam kerang busuk..lalala..

    ReplyDelete
  16. boleh tak kalau nak LIKE komen KOG...hahaha teh o ais mamak jadi pilihan lagi tuh..

    ReplyDelete
  17. keh2x.. jiwang jugak!!! memang dalam hati ada taman nih.


    (GC tak suka bunga)

    ReplyDelete
  18. saya bukan peminat bunga.
    dari buang duit bali bunga yang bole mati tu, baik bwak saya pegi shopping.

    ReplyDelete
  19. ehhehe..bgla bunge kat mummyziyyad ptg ni..musti dia suke..heheh

    ReplyDelete
  20. saya minat bunga segar tapi rega sejambak bunga kat mesia ni mahal.. kalau nak murah kena pegi ke cameron sane..

    ReplyDelete
  21. saya suka kalau dpt hadiah, tapi saya prefer lagi pi tempat makan2 best utk celebrate.. kalau dpt bunga once in a while, pun elok juga, rasa dihargai kan?

    kadang2 dalam hidup berumahtangga, kena ada point yg kita kena tekan butang refresh.. So buat benda2 yg luar kebiasaan pun salah satu cara nak spice up our life, tak gitu?

    ReplyDelete
  22. cerita ni ditujukan khas untuk bujal ke ngan suami makcik.

    ReplyDelete
  23. nie teka teki untuk blogger je..

    dalam banyak banyak bunga,
    bunga apa pakai tudung.


    .

    tips:
    ɐɯɐʇɹǝd uǝɯoƃuǝd


    keh3x

    ReplyDelete
  24. Salam Daddy Ziyyad,

    Ok jugalah bawa bunga dari Sydney sampai KL. Punyalah nak ambil hati gf tu. Nasib baik dapat jadikan isteri kalau tak menyesal bawa kanggaro dan kaola. Hebat...hebat...

    ReplyDelete
  25. kat bukit larut tu memang dah x da bunga tulip..baru pegi ari tu..n x da pape pon kat bukit larut aka maxwell hill tu..pegi holland la best..:)

    ReplyDelete
  26. hahaha
    suka komen KOG!

    ...


    alololo
    suwittttnya daddy niii

    untungla si isteri

    winkwink


    .

    ReplyDelete
  27. assalamualaikum Dr,

    bunga yg saya tanam selalu layu je..mungkin tuan dia tak gune berbahasa berbunga2 kot huhuhuhuh

    ReplyDelete
  28. Zie - saya kenal mommy ziyyad dari tahun 2000

    ReplyDelete
  29. Kaseh - cariklah bf baru, yg sudi hantar bunga lagi..:)

    ReplyDelete
  30. GC - rasanya semua org dalam hati ada taman...keh keh keh

    ReplyDelete
  31. syida- yup..beli handbag lagik bagusss kannnn..:p

    ReplyDelete
  32. CCC - nak carik tulip kat msia ni payah

    ReplyDelete
  33. shaza - kat cameron bunga mmg fresh2..dan murah

    ReplyDelete
  34. DLL - ya..betul sgt tu...sekali sekala kena buat kejutan..kalau tak hidup mcm rutin biasa aja

    ReplyDelete
  35. Cik Ina - semoga suatu hari nanti hubby makcik belikan makcik bunga..sekali cukuplah kannnn:)

    ReplyDelete
  36. ardzmarn - GB memang dalam hati dia, BESARRRRR punya ada taman bunga....ngeeeeeeeeeee

    ReplyDelete
  37. Kakzakie - time bercinta kak..semuanya boleh ! :P

    ReplyDelete
  38. aYa - last saya naik bkt larut tu masa saya form 5..tu pun sebab bukit tu belakang sekolah saya!

    ReplyDelete
  39. BDC - makan2, minum2 lagi bestttt kannnn :)

    ReplyDelete
  40. sahrom - mungkin tangan awak bukan jenis 'tangan hijau'..hehe

    ReplyDelete
  41. Norhafiza - ramai juga wanita yg tak suka bunga :)

    ReplyDelete
  42. apasal ko buat praktikal kat Sydney ??

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...