Monday, January 17, 2011

Obses ke?

Aku gigih ber blog hari ni, walaupun aku tau staff aku mencebik muka sebab tak dpt layan FB dia...
Hahahah...

Jangan cebik muka, kang aku cabut komputer kat depan ni kang, bacalah Mingguan Wanita tuh aje...:)

Mark Zuckerberg kononnya dilaporkan nak tutup FB by 15 March 2011.
Hoax?
Saja nak kasik populariti up?
Aku lebih percaya kepada hoax news.

Tapi ramai yang kaget mendengar berita ni, termasuklah staf2 aku(yang tak ikuti perkembangan semasa).
Bila aku sampaikan berita ni, masing2 punya ekspressi:

"haaaa???"
"takkan lahhh"

"tak best lah macam ni...."

"huwaaaaa"

Seolah olah terlalu obses dgn FB. Dah tak boleh nak berjumpa dgn kawan2 secara real time, duduk2, ngeteh...

Akhbar The STAR pun paparkan isu yang lebih kurang sama di muka depan hari ni...tentang tahap obses masyarakat malaysia.

Aku tak kisah FB nak tutup ke hape..
Bukak pun sekali sekala.


Soalan aku:

Anda semua OBSES ke dgn BLOG? Ber blogging??

50 comments:

  1. belum sampai tahap obses~sebab nak berblogging kena lepak cari idea dulu~~fb main bantai je apa nak cakap~~haha~~

    ReplyDelete
  2. walau kt umah ada laptop ngan b.band..tapi cik pah tak pernah nak on.selalunya mmg on9 for 8 hrs kat opis saje..

    pagi on fb..then pastu blog sampailah kop 6 nak balik.. itu kira obses ker ?

    ReplyDelete
  3. salam..

    sokong pada bujal.. tapi sehari klu tak update rasa tak lengkap..

    ReplyDelete
  4. x sangat..haha...ade waktu malas nk tulis tu wujud juga..haha..yg pastinya, fb boleh buat org intai byk benda..termasuklah benda peribadi..so bijak2 lah hide sesuatu yg org umum xleh tahu..hahahah


    -zie yg malas nk log in -

    ReplyDelete
  5. tak heran pun dgn fb walaupun kat opis tak block fb sbb da bosan.
    tp dgn blog, mesti apdet setiap hari kecuali hjg minggu.

    ReplyDelete
  6. tak obses kot
    keh2
    bulan ni je baru bape 11 kali update kut

    ReplyDelete
  7. makcik benci facebook, merapu, buat orang lalai. i hate facebook.sorry teremo. makcik suka buat benda yg mendatangkan hasil.okey doktor. block facebook kat klinik tu.nonsense

    ReplyDelete
  8. tak de FB..tak kisah..tak de blog..teruk jugak..kena kembali ke asal..beli buku..majalah..dan macam2 bahan bacaan..sejak ada blog ni..kurang sikit membeli ..boleh baca blog aje..
    tiap2 hari mesti nak membaca..

    ReplyDelete
  9. tak obses sangat dgn FB. sy layan blog dari FB. hihi

    ReplyDelete
  10. saya hari2 bukak blog walaupun tak update hari2.. obseskah itu??

    ReplyDelete
  11. saya mengharapkan kebenaran berita penutupan FB pada tarikh itu. Sangat tak suka penangan FB terutama buat anak-anak kita.

    ReplyDelete
  12. Saya tak suka Facebook.
    Saya tak obses.
    Tapi saya kemaruk.
    Kemaruk dengan blogspot.
    Setiap hari mesti 2-3 kali bukak.
    Setiap hari mesti kena ziarah blog kawan2.
    Facebook nak tutup takpa.
    Jangan blogspot...
    Demam saya karang.

    ReplyDelete
  13. tak obses pun...obese jek..lalalalala... :P bak magic pil seketul dua..teringin nak jadik lisa surihani seketika..hehe

    ReplyDelete
  14. Bang... saya tidak obses tapi saya risau sebab saya OBES....huhuhuhu!

    ReplyDelete
  15. kak azie dah sentuh dulu pasal bende ni.

    obses akan mengakibatkan obese. jaga-jaga...hihihi~

    ReplyDelete
  16. huhuhu

    naseb baik belom obses lagi..tp saye setuju ngan GB> ia membantu dlam meng-obes-kan blogger.. ;p

    ReplyDelete
  17. errrr... aarrr...
    eh, takdelah! ;P

    ReplyDelete
  18. ala... gempaq jer tu... ni 'the social network' dah menang anugerah Golden Globe ni.. lepas tu senyap jer la...

    ReplyDelete
  19. emm..tak kot :P

    hehe..

    adalah buka blog 5-6 kali sehari..hihi

    ReplyDelete
  20. obses??
    er..
    saya tak obses..
    *mata pandang-pandang atas ke kiri kanan*

    ReplyDelete
  21. obses ke ?

    err..errr.. tak jengok sehari tak sah !


    Tapi sekarang ni kena bahagi-bahagikan masa sebelum orang sebelah jeling2... hehe..

    ReplyDelete
  22. hmmm... buat² pikir sambil pandang lubang aircond atas kepala yang mengeluarkan bunyi dengan kuat

    ReplyDelete
  23. takde la obses sgt tp blogging nie mampu ilang stress kiter

    ReplyDelete
  24. selalu cemtu

    kalau xda
    xda hal pun

    tapi sebab dah ada
    tu yg xleh tinggal tu!

    hahaha


    ...

    sebab tu sy x langgan astro
    takut ketagih ikut drama bersiri


    .

    ReplyDelete
  25. Bujal X - aku rasa ko dah 1st level obses

    ReplyDelete
  26. cik pah - kalau guna time opis hour aje, rasanya belum lagi parah tu..

    ReplyDelete
  27. aisyah - suka bujal tau dapat sokongan nih..:)

    ReplyDelete
  28. Zie - bahayanya FB bila ada yang so naive, publish everything dlm tu

    ReplyDelete
  29. syidaGorjes - bahaya tak rasanya kalau obses blogging ni?

    ReplyDelete
  30. alien - banyak tuuu 11 kali update..hahaha

    ReplyDelete
  31. en_me - boleh aje kan hidup tanpa FB..:)

    ReplyDelete
  32. cik ina - makcik, saya akan block FB kat klinik ni sekarang jugak!! Hehehhee...takde lah...as long as staf2 saya buat kerja tip top, saya tak kisah.

    ReplyDelete
  33. kak Erna - even tanpa blog & FB pun, saya memamg tak beli paper pun..baca online aje..free

    ReplyDelete
  34. shaza - belum obses lagik...kih kih kih

    ReplyDelete
  35. Ismi - saya amat yakin bahawa FB memang tak akan ditutup. Amat tidak logik Mark Zukerberg tak mahu duit lagi(walaupun dia kata dia tak kisah pasal wang)

    ReplyDelete
  36. DRZul - anda memang obses dgn blogspot..;)

    ReplyDelete
  37. Kaseh - kalau ada pil tu, nanti melambak lah pulak Lisa Surihani kat luar sana ..hehehe

    ReplyDelete
  38. azieazah - sila rujuk DrHani, duta SlimWorld tuh..:)

    ReplyDelete
  39. GB - hmmmm..obses kepada obese..miahahaha

    ReplyDelete
  40. MasZuber - memang boleh obese tau kalau 24jam ngadap PC aje..ketiak pun tak berpeluh..hihihi

    ReplyDelete
  41. Hani - ko tak cakap pun aku tau kau obses!

    ReplyDelete
  42. Ayin - yes, mereka bikin gempak aja..marketing strategy..

    ReplyDelete
  43. Ati - hati hati, nanti bak kata GB, boleh obese

    ReplyDelete
  44. DrSinga - tak cakap pun dah tau ;)

    ReplyDelete
  45. azrina3.7 - orang sebelah jeling yaaaaa? ...:P

    ReplyDelete
  46. KOG - kamu memang obses mengambil gambar, saya tahu !! :)

    ReplyDelete
  47. sahrom - ya, kebanyakkan kita ber blog utk hilangkan stress...tapi ada yang menjadi stress sebab blog tau...dunia..oh dunia

    ReplyDelete
  48. BDC - tahniah sebab tak mengkayakan Ananda Krishnan...:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...