Sunday, January 16, 2011

Malaysia Berperang

Hari ni hari Ahad, hari bermalas malasan.
Pagi tadi lepas Subuh, tido balik. Ya, aku tau, itu tabiat buruk. :)

Mimpi lepas Subuh tadi, memang ngeri, memang so real rasanya.
Bukan mimpi jumpa Lisa Surihani lah...:)

Aku mimpi Malaysia berperang.
Kalau tak silap aku, dalam mimpi tu, Malaysia tag team dengan Indon.
Yang serang kita Jerman & Amrika. Jahat betolll!!!
Sah sah la kita kalah kannnn, sebab tag team dgn Indon. Hahaha

Bagi menambah saspens, dalam mimpi tu, anak aku si Ziyyad terlepas, hilang masa askar musuh ambush kem berlindung.
Hati aku amat sedih (dalam mimpi tu). memang sedih gila...terpisah dengan anak time perang.
Sekarang, at least aku dah boleh rasa sikit2, sengsaranya derita parents yang hilang anak masa perang.
So real dia punya sedih, sampaikan bila aku terbangun, macam ada air mata kat mata aku. Aku confirmed itu bukan tahi mata tauuu...

Moral of the story:
-hargailah keamanan negara.
-hargailah orang yang kita sayang
-jangan tido lepas Subuh

9 comments:

  1. haaahaaahaaa...

    kita mimpi kawen..cisss..naseb baik mimpi kat majlis aje..

    anak2 yg mendoakan ibubapa diakhirat..doa anak yg soleh membolehkan ibubapa masuk syurga dan ketenangan di alam barzakh..

    ReplyDelete
  2. Betul tu, hargailah orang yang kita sayang semasa mereka ada. Jangan nanti kita terlepas peluang-peluang macam tu semasa hayat mereka.Tak de yang lebih bermakna dalam dunia ni, kecuali sayang menyayangi sesama manusia.

    ReplyDelete
  3. ahak!

    pernah rasa mimpi yang macam betui2 juga
    jadi faham sgt nape sampai tok dukun leh nangis :P

    mmg kita patut rasa syukur negara kita ni
    aman dan makmur walau berbilang bangsa

    ReplyDelete
  4. zie - bila nak realisasikan mimpi tu? :)

    ReplyDelete
  5. Cik Ina - betul sgt sgt tu makcik...

    ReplyDelete
  6. Ati - tak pernah tau saya menangis dalam tido sebelum ni :)

    ReplyDelete
  7. hahaha..kalau ade jodoh doc..kalau dpt medical officer pon takpe gak, boleh buat cepat ckit majlisnye..hahahaha..

    jauh lg ni, paling cepat dlm 2 tahun, rasa2nya lagi 3 tahun ke atas..haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...