Friday, January 7, 2011

Kaki Ayam

Dugaan....memang dugaan..ujian.
Slipar cikai pun boleh hilang. Nak kata tak jaga, aku letak kat atas rak.
Nak kata serupa slipar wakaf masjid, lain bebeno rupanya.
Nak kata orang lain tersalah sarung, pun macam tak logik, sebab aku letak atas rak yang tinggi.

Nasib baik park kereta depan masjid tadi.
Kalau jauh, jenuh la nak berkaki ayam, walaupun aku manusia.

Sampai klinik, masuk masuk aje staff aku gelakkan aku.
Nasib baik takde patients.
Kalau tak patient aku mesti fikir awat cikai sangat dia nih kaki ayam aja ..hahaha..

Dan nasib baik tak pakai kasut. Memang selalu aku tukar slipar untuk solat Jumaat.
Walaupun aku sedar kasut aku buruk dah, tapi kalau hilang, still menyusahkan aku.
Hahaha..aku memang liat nak beli kasut. Puas mommy Ziyyad suruh beli.
Nantilah, aku beli kasut kerja, sekali dgn kasut sukan aku yang baru koyak semalam masa kat gym..huhuhu..

Buruk kan kasut aku..hahaha

24 comments:

  1. sila amalkan petua saya.pakai selipar lain-lain kaler untuk ke masjid.efektiff!!

    yang benar :

    bujal the 1st.

    haha~~

    ReplyDelete
  2. salam..
    agak selipar yang pakai tu cantik sangat kot..org tu jakun tu yg kene kebas...heheh..xpela...dugaan..sabau ek..:)

    ReplyDelete
  3. Bujal X --rasanya sudah lebih 3 kali berturut2 kamu 1st disini..memang hebat kamu bujal the 1st..hahahah..

    kawan saya pun ada mencadangkan pakai sebelah lain2 kaler, cumanya saya risau saya pulak yang confius nanti bila nak sarung balik..:)

    ReplyDelete
  4. cikceriacorner - tak vogue pun slipar tuh..slipar RM 1.90 aje, kaler kuning, ada biji2 atas tapak dia tuh..hahahaa

    ReplyDelete
  5. ade kawan saya..hilang selipar mase kat masjid, lepas tu mase nak balik, dia sarung selipar org lain..tup2..balik rumah badan rase seram sejuk lain macam..esoknye jugak dia antar balik selipar tu kat masjid yg dia pegi semalam

    ReplyDelete
  6. hahaha

    xpela. dugaan yg kiut!
    niat sedekah sajela kalau cegitu.

    mgkin ada pakcik tua
    yg tersilap ambil

    mungkin...

    ReplyDelete
  7. pakai slipar ikat katak kat atas tu..pasnih xde lah kena angkut ngan org len..

    ke tuan punya selipar geli?

    hehe

    ReplyDelete
  8. baruuuu pesan pagi tadik! hehehe :)

    ReplyDelete
  9. dapat pahala lebih kalau hilang selipar kan ? redha jerlah

    ReplyDelete
  10. dia tau ko kaya
    setakat selipar... apalah sangat!!
    lagipun dia nak ambik berkat tu.. mana tau bila pakai selipar tu, boleh mendorong dia utk jadi seroang tuan duktur! kehkehkeh

    ReplyDelete
  11. MDT punye komen kelako! hahahaha!!!!

    ala lenkali pegi la mesjid pakai boot pua chu kang tu. kompem takde sapa berani nak curi. jgn lupa sign sekali dgn taruk cap jari gak tau. kikiki~

    ReplyDelete
  12. kaaaaakkkk GB.....sain ngan cap jari kita sensitip taaaauuuu.....


    hahahaha..:P

    ReplyDelete
  13. cayalah doktor, low profile.biar je kasut tu kena curi, dah rezeki pencuri.

    ReplyDelete
  14. dh jadi perkara normal slipar ilang..slipar tok imam pon ilang..

    ReplyDelete
  15. MDT - zaman saya sekolah dulu, pernah la buat mcm tu..jahil..huhuu..slipar hilang, pi kebas slipar masjid.

    ReplyDelete
  16. BDC - ye lah..kena bersangka baik.kena bertabah dgn ujian ni...orang lain lagi teruk bendanya yg hilang..

    ReplyDelete
  17. Zie - saya amat amat amat geli dgn katak. :)

    ReplyDelete
  18. Cik Pah - kalau redha dgn ujianNya, Insya Allah dpt pahala/naik darjat..

    ReplyDelete
  19. Hani - slipar aku RM1.90 aje sepasang...wakakaka

    ReplyDelete
  20. GB - lawak la pulak kalau pakai kain pelikat dgn boot PCK tu...:)

    ReplyDelete
  21. Cik Ina - hehehe.rezeki pencuri.....

    ReplyDelete
  22. Pencacai Alim - minggu depan aku nak letak slipar aku betul2 sebelah slipar tok imam..:)

    ReplyDelete
  23. aku baaaru nak sejes..
    bujal dah sejes..
    .
    ,
    gini lah..
    ko pakai selipar mummyziyyad..
    gerenti selamat

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...