Saturday, January 8, 2011

Hargailah Isteri Kita

Bagi menyahut seruan Kerajaan, dan sempena harga petrol RON 97 dah naik lagi seposen, maka saya bawa bekal ke tempat kerja.

Ya, bekal. Bagai budak sekolah...
Sebab saya bukan jutawan.
Kalau jutawan, hari hari duduk di kedai kopi Setabak pun takda hal.

Walaupun saya sedar, bekal saya tidak sihat dari segi kuantiti kalori dan lemak, namun sebab masih belum sempat membeli stok bekalan makanan sihat, maka saya layankan juga lah bekal ini.

Nyum..nyumm...terima kasih mommy Ziyyad.

27 comments:

  1. ape lah kerajaan buat ngan duit tu..ni mst nk mengalirkan duit buat projek mega ni..

    ReplyDelete
  2. sedap tu.Bagus, cadangan yang terbaek. Apa kata kita suruh orang kerajaan pulak berjimat cermat. Asyik makcik je nak berjimat cermat.

    ReplyDelete
  3. tahun ni saje dah berapa kali naik..

    banyak yang naik..tak ada yg turun pun..

    bekal pun ok..takyah susah2 keluar

    ReplyDelete
  4. eh..lupalak

    kita TAG daddy ziyyad ok..

    sila2kan lah..

    ReplyDelete
  5. DaddyZiyyad..alhamdulillah..pandai menghargai isteri..

    ReplyDelete
  6. aku nak bawak kete yg pakai rechargeable battery jela.. yg utk budak2 tu.. hahaha

    ReplyDelete
  7. Ini macam sudah bagus. Eh jauh ke tempat kerja dgn rumah?

    ReplyDelete
  8. Mommy Ziyyad mesti besar hati kalau baca n3 ni. Bukan senang seorg doktor nak makan makanan yg tinggi kalorinya apatah lagi memberitahu seluruh dunia mengenainya.

    Tahniah kpd Daddy dan Mommy Ziyyad! Semoga kasih sayang kalian berkekalan.

    ReplyDelete
  9. Zie - harga petrol kita antara yang terendah di rantau ini tauuuuuuu...:)

    ReplyDelete
  10. cik ina - org gomen, meeting aja makan, makan aja meeting...mana nak jimat

    ReplyDelete
  11. kak Erna - byk jasa isteri ni...wife saya mmg sabar melayan karenah saya..hehehehhee

    ReplyDelete
  12. hani - kata klinik ko dekat dgn rumah kan? naik beskal aja lah..hahaha

    ReplyDelete
  13. YB - dah lama saya tak bawa bekal. Dulu selalu bawak, sebab its healthier. Bawak roti gandum + turkey slice/chicken slice. Sebab kalau lunch kat luar, mmg tak sihat. Penuh lemak.Sekarang nak buat balik aktiviti lama tu

    ReplyDelete
  14. lama tak bawak bekal
    last masa sekolah rendah
    bekal mak kasi

    ReplyDelete
  15. alien - mengenang zaman2 sekolah...

    ReplyDelete
  16. yummy..bestnye..air tangan isteri atau mak memang best..lagi berkhasiat lagi..:)

    ReplyDelete
  17. cikceriacorner - yer, air tangan itu umpama pengikat kasih sayangggg :)

    ReplyDelete
  18. assalamualikum en daddy
    membawa bekal ke tempat kerja dan sekolah adalah langakh terbaik tapi kesian pula kat pengusaha kantin kalau semua rang bawa bekal.
    saya sendiri pagi2 dah kena bangun masak untuk bekalan kami ke tempat kerja dan untuk anak juga.

    ReplyDelete
  19. Aku pun selalu bawa bekal kat opis.. sbb waktu rehat nak tido..mls kuar pi kedai.. he..he..he..

    ReplyDelete
  20. kalau selalu makan luar, bosna pon ada jugak kan.

    ReplyDelete
  21. teringat masa mula2 dapat first baby dulu.. konon nak berjimat sebab dah ada budak kecik.. 2 hari je kot bertahan bawa bekal..

    ReplyDelete
  22. Hi daddy Ziyad..... ni 1st time saya baca blog you but I'm really enjoying it. Tentang bekal tu hampir everyday saya bawa bekal - 1. jimat.
    2. sure kebersihannya 3. sure kehalalannya insyallah....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...