Thursday, December 9, 2010

Tepeng Oh Tepeng



Ini entry mengenang kenangan lampau.
Aku suka Tepeng.
Sebab Tepeng sejukkkkkk..selalu hujan. Masalah bila hujan satu aja, basuh baju, selalu tak kering. Lembabbbbb aja. Penyudahnya, baju mereput di ampaian...hahahaha tak masuk kes baju seluar kena rembat di ampai lagi
Bila musim2 hujan ni, aku teringat zaman duduk Tepeng dulu.


selalu kena isi buku guard kat sini, sebab balik lambat dari cuti.
Aku duduk Tepeng dua tahun, sebab sekolah kat sini.
Aku amat amat amat pasti sekarang bahawa salah seorang rakan blogger aku, ialah budak Tepeng jugak.

Ni dia blog budak ex-Tepen
Kecik betoll dunia blog kann...:)


Sebab sebab aku suka Tepeng, selain dari musim salji hujannya yang heavy :


Taman Tasik Tepeng. Unik, cantik, bersejarah.Pokok-pokok kat sini lagi tua dari atuk wife aku.











Food court dekat dengan balai bomba Tepeng...femes YTF kat sini...aku tak pasti wujud lagi ke sekarang..dah lama tak ke Tepeng..








Bukit Larut. Last aku naik masa sekolah dulu..hahaha..Sekarang ni dah ada tulip garden atas ni, so tak yah susah susah ke The Netherlands.









 Stesen keretapi Tepeng. Nasik lemak kat sini sedap. Roti bakar sedap. Standard lah makanan kat stesen keretapi, tapi takleh lawan Kluang Station yg ori punya kopi. Sultan Johor pun personally turun minum tau. Aku tak sure wujud lagi ke kedai roti bakar tu..






Taiping War Cemetery. Aku & kawan2 pernah posing bergambar kat sini..hahaha..









Pendek kata, Tepeng ni unik.Penuh dengan tempat2 sejarah juga. Ada muzium, ada zoo, ada penjara, kira lengkap juga Tepeng ni.

Ingat nak ke Tepeng lah nanti..jalan jalan cari makan.
Nak try benda ni. Ada yang kata mahal mencekik darah, ada yang kata worth the price you pay:

21 comments:

  1. i loveeeeeeee taiping!

    suatu ketika dulu jadi tempat wajib pegi..tapi sekrg dah jarang-jarang....huuu~

    ReplyDelete
  2. jauh nak g maka jarang pergi. hehe

    ReplyDelete
  3. g tepeng skali je
    xsempat na kaver tmpt2 menarik

    ReplyDelete
  4. Saya suka baca kartun " From Taiping With Love" dalam majalah Gila-Gila masa zaman sekolah dulu.

    Saya belum pernah sampai Taiping.

    Tapi teringin nak makan Mee Banjir Udang yg famous tu...

    ReplyDelete
  5. myaby --tak jauh sangat pun..PLUS kan ade...:)

    ReplyDelete
  6. alien - at least tempat wajib kena pegi:

    -bukit larut
    -taman tasik

    zoo dia so so la..tapi besar jugak..much much better than zoo johor tu..

    ReplyDelete
  7. Dr Zul - sebenarnya kawasan utara ni, byk port2 makan yang best. Nanti saya buat entry pasal makan2 kat Penang.

    ReplyDelete
  8. errrmmm... sape tuh? blogger budak tepeng tu?
    .
    .
    .
    patut la aku tersedak tadi! hahahhaha

    let me guess... ko 510 kan???

    ReplyDelete
  9. kg kita kat Pantai Remis Perak...kiranya ke Taiping tu dlm 20-30 min. jek..

    jemput pulak le datang ke Pantai Remis.. .kg nelayan tu..boleh beli seafood fresh2..

    ReplyDelete
  10. salam....

    belum sampai taiping....huhuhu..pangkor dah sampai..

    ReplyDelete
  11. Putu Bambu - Okeh, InsyaAllah akan masukkan dlm plan utk ke Pantai Remis juga.

    ReplyDelete
  12. sekamar rindu - ada masa nanti, sampai lah tu ke Tepeng.

    ReplyDelete
  13. taiping tak pernah sampai lg..pangkor ngan ipoh dah biasa la...grik pun pernah..teringin nak mkn mee banjir udang tu...

    ReplyDelete
  14. ini bukan ingat Taiping ni tapi ingat makanan dekat taiping sebenarnya :P

    ReplyDelete
  15. korang berdua dah ingat yang mana satu korang berdua ni???
    ala... Dak Hanie..amat tinggi!!sure dok belakang sekali!!
    .
    saya pernah mewakili kuiz apantahtakhingat ke MRSM Tepen..sejukkk pagi2..dalam MRSM ada sungai...

    ReplyDelete
  16. wahida - lajak je sikit lagi dari Ipoh, sampai le Tepeng tu

    ReplyDelete
  17. DrSinga - masih tercari cari mana satu budak Hani ni...Hani, sila bagi no maktab dan nama penuh anda..

    ReplyDelete
  18. daddy ziyyad ni kira supersenior sayela ye.. baru je lepak tepen, perasaan mkn YTf kat bomba masih sama mcm zaman mrsm dulu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...