Thursday, November 18, 2010

Hari Cirit Birit Sedunia

Huhuhu...



Hari ni aku rasa dekat 20 - 25 orang patients yang aku jumpa, sakitnya cirit birit/memulas perut/kembung.

Puncanya senang aja, sebab semalam masing masing balun makan sup daging/rendang daging/kari daging---bersempena raya haji.


Dalam ramai ramai tu, aku tau, ada yang menipu, sebab nak MC.
Alah, bukan setahun dua aku jadik dukun nih..:)

Aku boleh hasilkan buku ni, berdasarkan 'diagnosis' yang 'pesakit-pesakit' aku beri pada hari Isnin/before or after Public Holiday

Moral of the stori, bila makan, berpada pada.
Orang Malaysia sakit sebab makan, orang Zimbabwe sakit sebab tak cukup makan.

9 comments:

  1. rezeki tu..!
    sakit hari Senin before or after Public Holiday

    lelaki=AGE
    pompuan=period pain

    ReplyDelete
  2. Hari ini ramai juga yg sakit belakang.
    Semalam sibuk menolong melapah lembu.
    Kononnya...
    Kena sangka baiklah.
    Walaupun tengok muka dah boleh agak dah...
    Salam Aidiladha...

    ReplyDelete
  3. DrSinga --Yes, rezeki tu...kena lihat dari aspek yang lain..hahahaa..

    DrZul - Salam AidilAdha to u too bro. So far hari ni takde yg datang dgn acute backpain..hehehe..

    ReplyDelete
  4. alamak, doc,AGE tu ape?

    kita x masuk bidang medic,xtau term2 ini...uuwaaa...

    period pain pon dpt MC eh? kita seumur hidup baru kena 3 kali..itu pun doc x bg mc pun..

    ReplyDelete
  5. Zie - AGE stands for Acute GastroEnteritis, maknanya cirit birit lah tu..

    Pompuan memang senang tipu doc kalau nak MC, cakap dia senggugut..hahaha..tapi kawan saya agak ekstrem, dia saja ugut patient nak tengok pad nya, buktikan bahawa sedang period. Patient takut kantoi, terus mengaku tak period! :P

    ReplyDelete
  6. kreatif gituh...mesti malu je ppuan tu yek,kantoi menipu..padan muka dia! haha

    ReplyDelete
  7. alamak... gua terasa. tak suka aa kawan ngan doktor² ni! kih kih :p

    ReplyDelete
  8. ada jugak dengan tak malunya mintak mc 2 hari kan??? ;)

    ReplyDelete
  9. kucinggoreng: hahaha..selalu menipu doc yeeeer? :)

    h4ni3: yes, dan bila tak diberi, nak pulak ajak bergaduh, dah bagi sehari MC pun tak nak berterima kasih..rasa nak lesingggggg aja..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...